onsdag 13 mars 2013

En liten bit...

... av mitt hjärtan kommer för alltid finnas kvar i Sandefjord!



För mig är Sandefjord en underbar liten stad.

Sandefjord ligger vid havet
Sandefjord har en färjeförbindelse med Strömstad, Sverige
Sandefjord har egen flygplats, Torp
Sandefjord ligger 12 mil söder om huvudstaden, Oslo
Sandefjord ligger 45-90 min från två skidområden, Svarstad och Kongsberg.
Sandefjord är en perfekt liten stad. Jag får allt jag behöver, men jag slipper storstadsstressen.

För att nämna de närmaste vännerna så har Karin, Laila, Nina och Rose-Marie givit mig så mycket glädje och gemenskap som jag kommer ta med mig i mitt hjärta. Även om jag fysiskt flyttar härifrån vet jag att vi kommer träffas igen av olika anledningar och på olika platser.

Jag kommer alltid att förknippa Sandefjord med Neas tonårsperiod. Sandefjord välkomnade henne med öppna armar och hon fick växa in i rollen som tonåring i sin egen takt. För det kommer jag vara Sandefjord evigt tacksam. Det var när hon bodde i Sandefjord som dykintresset blommade ut och det delar hon för alltid med sin far! Fem års träning med nanbudo resulterade i svart bälte och en massa självsäkerhet. Gulliga Elin och Judith inspirerade henne till att fortsätta spela cello i 7 år, vilket hon hela tiden hade mycket glädje av. Men framför allt fick hon fina och söta kompisar här. En av vännerna, Silje, har redan varit och besökt henne i Stockholm. Några andra väntas in under våren :) Det betyder enormt mycket!

När vi flyttade hit sa jag till Nea att "Man flyttar inte ifrån sina vänner man behåller de gamla och hittar nya på vägen"
Snart är det dags för oss i familjen att säga"Ha de´" Sandefjord och på återseende.

Vi tänder våra hjärtan och hyllar Sandefjord

Ett från mig, ett från Nea och ett från Ken1

 Mange, mange klemmer fra oss til Sandefjord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar