söndag 7 juli 2013

Porto 1

Till Porto kom vi efter ett litet missöde i Barcelona!! Som jag skrev tidigare var vi ju vid fel flygplats i Barcelona!!! MEN vi fick ombokat till samma dag. Istället för att landa på morgonen så landade vi sent på kvällen!!! 
Första dagen gick vi runt lite planlöst och bara kände in staden!!!
Första intrycket är positivt!!
Här har vi "hamnat" i en park och ser staden lite från ovan.
Det är en kanal från Atlanten som delar Porto i 2 delar. 
Den ena delen är full med restauranger och caféer
Den  andra delen är lite mer modern. Oavsett så är det vackert på båda sidorna
Atlantkanalen som delar de 2 delarna i Porto leder till...
det här!!!! Öppen horisont mot världen!!!
När vi kom hem såg jag att på hotellrummets badrum hade de exakt likadana blommor som jag hade på toaletten i Sandefjord!!!

Är det ett tecken eller... 

Kram Pia och Kenneth

2 kommentarer:

  1. Du har blivit väldigt duktig på att ta fina bilder syrran, det känns som jag är med på er resa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det brorsan! Kul att du gillar det du ser! För mig är det ett roligt sätt att dokumentera det vi är med om!

      Radera