fredag 5 oktober 2012

Ulrika, Majta och Cajsa

Tre balla tjejer!

Stockholms veckan innebar förutom härliga släktingträffar också 3 möten med "gamla" goa´vänner. Första mötet blev med Ulrika som är en kär vän, från min gamla arbetsplats. Vi träffades över en långlunch och pratade om livet och gemensamma minnen. Jag har inget kort på henne, men för att symbolisera henne så väljer jag att visa två bilder, som jag vet att hon tycker om.


Den första bilden är från Hemavan! Där fjällvandrade vi en sommar och
Ulrika har sina rötter i Västerbotten.

Den andra bilden blir på saffrans bröd :-)
Jag minns tydligt hur Ulrika alltid tog med sig ett jättelass med saffransbullar
till "peskonalrummet" när hon hade bakat.

Andra mötet blev en lunch med Majta. Jag har ingen bild på henne heller, men om jag ska beskriva henne också med två bilder får det bli
 en lånad bild på en tennisboll (eg en musmatta). Jag spelar inte tennis med Majta gjorde och det var konstigt nog tennisen som förde oss samman. Det skedde någon gång i  mitten av 70-talet så vi har känt varandra väääldigt länge!!!! Vi har många roliga minnen ihop och flera av dem hände uppe i Fryksås, Dalarna.

 Här är hotellet och gästgiveriet i Fryksås där hon gifte sig med sin Leif (som var Ken1´s kompis från början). Det var i Fryksås vi brukade fira midsommar och det var till Fryksås vi åkte när vi behövde "vila upp oss" (från allt festande) i Stockholm ;-)

Den tredje tjejen, Cajsa har jag en bild på!!!! Till och med två!!!




Cajsa&Fredrik och Cajsas dotter Matilda har ett kanon flott hus i Vallentuna där vi fick glädjen att hälsa på. Det blev en härlig kväll med god middag och mycket "catching up". Matilda och Nea gick i samma klass från det att de var 4 år till det att de var 11 år.

Det bästa med de här tre "balla tjejerna" är att det gör inget att det ibland går år emellan att vi träffas, för när vi träffas känns det bara som det var igår våra vägar skildes åt.

Tack tjejer för att ni fortfarande finns där för mig

Kram Pia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar