söndag 25 augusti 2013

Italien -- Cinque Terre

Idag parkerade vi bilen och tog tåget!
Vi köpte en biljett som liknar bussarnas "hop on hop off". Det var bara att kolla tågtidtabellen och fara fram och tillbaka mellan de 5 byarna!
Första stoppet blev Monterosso och syster hoppade i på en gång ;-)
Här vinkar hon åt mig som sitter på stranden!
Efter det valde vi att "take a walk about" över berget till Vernazza
Det var varmt, brant men helt fantastiskt vackert hela promenaden.
Berit tog aldrig en bild på mig men jag hade hennes badbyxor på huvudet mot sol och värme 
och hennes badöverdel runt armarna.
Jag såg säkert helt "konstig" ut tyckte de som möttes oss 
MEN 
jag brände mig inte!!!
När vi väl kom fram till "nästa" by ville "syster" hoppa i igen!!!!
De fem byarna påminner om varandra och är fantastiskt vackra allihop
Vi besökte 3 utav 5 så den här byn heter Riomaggiore

Kram från två systrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar