tisdag 31 juli 2012

Solskenshistoria

Igår var vi som sagt i Oslo. Efter att jag hade lämnat av L och RM på Tekniska Museet så åkte jag in till Majorstuen, som är ett annat trevligt område i Oslo.
Jag hittade en parkeringsplats på en gång, betalade med kort i P-automaten och gick glatt iväg på en "runda". (Syrran du vet vad det betyder) ;-)
Väl inne i en butik ringer mobilen och en kille från DnB Nor frågar om jag har tappat mitt kontokort???
"Nä", säger jag, "det tror jag inte."
"Ja," säger han, "Jag har iallafall fått samtal från en kille som har hittat det i en P-automat på Kirkeveien"!!!!

Jag lovar, jag släppte allt jag hade i händerna. Sprang utmed Kirkeveien och in på butiken där jag hade fått höra att "killen" skulle vänta på mig. Han hade mitt kort i handen!!! Han fick en stor kram och 200 Nok som hittelön!!
Jag är så glad att jag fick möjlighet att träffa en riktig "pärla" bland alla människor i Oslo.



Stor kram till er alla
Pia

1 kommentar:

  1. wow...! det finns verkligen hopp för mänskligheten.. sänder killen en stor kram i min tanke och en kram till dej för att du fick möjlighet att träffa en sån fin själ...
    kram yffe

    SvaraRadera