fredag 31 maj 2013

Konst uppåt väggarna

Trots att vi har kommit hem till Sverige igen så fortsätter minnena att vara överst på näthinnan :)
T ex varje gång jag tittar igenom mina bilder så påminns jag så klart av vad vi var med om!
Azorerna har ju en lång historia och en stor konstskatt att hämta inspiration från, Den konsten som var synligast var den jag såg på gatornas väggar!

Budskap som var på två språk!

Fri tolkning

Som jag skrev i ett tidigare inlägg har varje trottoar ett nytt stenmönster. Här var det <3:an-tema!

Även väggarna pryddes väldigt ofta av hjärtan!

Som en ram runt ett fönster!

Hjärtliga katter (har jag sett någon annanstans)!

Här var det kakelplattor som satt som dekoration på utsidan av huset istället för färg!

Mycket inspiration att hämta. Det här får bli det sista inlägget från Sao Miguel!
Kram Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar