onsdag 12 september 2012

Film tips!


Min 10-topp lista! Alla är helt fantastiska enligt min smak :-)

Välkända filmer (utan rangordning), och med mina egna bildtolkningar ;-)
















Simon och ekarna















Forrest Gump











Green mile



















Dirty Dancing















Nyckeln till friheten (The Shawshank Redemption)











Chocolat










Karate Kid nr 1 (d.ä)















Bagdad café














Entrapment















Slumdog Millionaire

Självklart skulle jag kunna lägga till Schindler´s list, Billy Elliot, The Notebook, Titanic, Gökboet, The Kite Runner (Flyga drake), Stekta gröna tomater och många, många fler, men jag valde dessa 10 för de var de som först kom upp i mitt huvud!


Vad kommer upp i ditt huvud?
Kanske du hittar någon favorit bland mina tips, som du inte har sett?

Filmtajm ;-)
"Nobody, puts baby in a corner"
Kram Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar