torsdag 13 september 2012

Vänta

URK!

"Avstå från att göra något under en viss tid (ofta stanna kvar på en viss plats),

vanligen för att det lämpliga tillfället först inträffar senare"

Det är den officiella förklaringen på ordet VÄNTA när jag slår upp det på Wiktionary.

Vet att jag inte är ensam om min känsla, men jag tycker verkligen inte om att vänta!!!!

Sitta på rad och snällt vänta på sin tur??? Det har jag gjort och det är otroligt trist!!!


"Den som väntar...... väntar aldrig för länge"? Det gamla ordspråket blir såååå tråkigt när man vaknar upp efter all väntetid och upptäcker att allla andra har gett sig av utan dig.

VÄNTA är verkligen inte min grej och ÄNDÅ har jag inget val!
Vänta är det som gäller!

Huset har visning idag och jag väntar.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Vinddriven, soldriven....13 september 2012 kl. 12:02

    "Ja har sin tid och Nej har sin"
    "Närhet har sin tid och avstånd har sin"
    "Samtal har sin tid och tystnad har sin"
    "Fylla har sin tid och tömma har sin"
    "Samla har sin tid och skingra har sin"
    "Styrka har sin tid och svaghet har sin"
    "Skynda har sin tid och dröja har sin"
    "Allting har sin tid, sin mening, var sak har sin plats"
    /Del av en dikt ur Kärleken en bro av Margareta Melin.

    Håller tummarna hårt...
    Solvarma, gröna vindkramar från yffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för vackra ord. Jag håller också min tummar (:
      En period i livet var det spännande att vänta och det var under graviditeten :-) "I väntans tider...", men i övrigt så har det inte varit kul att vänta även om det har en mening :-)
      Kram Pia
      P.S Njöt av den solvarma kramen

      Radera