söndag 2 september 2012

What a feeling?

Mina känslor är många just nu ...

Tomhet efter en dotter. Visst, hon är där, men inte här! Vi "skypar", "messar", "mejlar" osv, men närhet är svårt att få via tekniken. En trött kram på morgonen, en puss på kinden innan läggdags, värmen från hennes kropp i "TV-soffan", min hand som smeker hennes kind, allt det går inte att förmedla via ord.
För att beskriva tomheten efter henne i en bild så väljer jag att visa den blomman jag fick av henne, på Mors Dag 2012.

Varje gång jag ser blomman, tänker jag på dej mitt <3

Lycka över att hon trivs (som fisken i vattnet) och är självständig. Tacksam över hennes utveckling från "blyg och försiktig viol" till en "självsäker och stolt pion". Pionen är Kinas nationalblomma och en symbol för lycka och välgång, vilket passar in på mina känslor för dej min älskling. All lycka och välgång till dej!

Du har varit/är och kommer alltid att vara glädjen i mitt liv <3

Längtan efter att vår plan ska bli verklighet. Sälja allt vi äger och har, packa en ryggsäck och "luffa" ut i världen, på obestämd tid :-)

Løp & kjøp (som det heter på norska)

Inspiration av våra framtidsdrömmar. Starta dykcenter någonstans runtomkring Medelhavet med ett intillliggande café ;-)  

Why not?

Stolthet över att vi som föräldrar faktiskt har lyckats uppfostra vår dotter till en positiv, ödmjuk, generös och  nyfiken person. Med det menar jag positiv till det mesta här i livet ;-) Både vad det gäller att prova på nya saker, men också nöjd och glad i det som är! 
Ödmjuk inför livet! Otroligt snäll och hänsynsfull mot både människor och djur ;-)
Generös med sig själv, så till vida att hon törs bjuda på sig själv och känner även glädje över att dela med sig av egna kunskaper och färdigheter till andra. 
När jag skriver nyfiken menar jag intresserad! Nyfiken på kunskap och utveckling i alla möjliga områden.

Här är ett av hjärtana som du själv tillverkade och gav bort till släkt och vänner

You are, "simply the best", my darling!
Love Mum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar