torsdag 16 augusti 2012

Tips nr 2

Min syster och jag....

När jag är i Stockholm bor jag nästan alltid hos min syster. Varje gång har hon något nytt på agendan. Ibland är det ett nytt café som vi bara MÅSTE besöka ;-) Ibland är det något nytt i huset eller några nyinköpta "kap" ;-) som ska förevisas.

Den här gången var det, för mig, många nya upplevelser. Bland annat var det Bullandö Marina (i hjärtat av Stockholms östra skärgård) som fick ett besök. Det var den goda glassen på Bullandö glassfabrik som hon ville att jag skulle få njuta av. Jag kan verkligen rekommendera den :-). På caféet har de egen tillverkning av italiensk glass, Gelato. När vi ändå var där passade jag på att hälsa på en gammal "bekanting". Han sommarjobbade som hamnkapten och är en otroligt fin kille, som jag önskar Lycka Till, fortsatt i livet!
Syster och jag var också på några gamla favorit ställen, så klart.

Café Gilda på Skånegatan vid Nytorget (på SoFo i Stockholm) är ett av min systers smultronställen.













En av dagarna cyklade vi ner till Stavsnäs. Där klev vi ombord på Solöga som tog oss till Runmarö. En riktig pärla i Stockholm skärgård.


 
Du, min syster, får dagens hjärta för att du är världens bästa syster ;-)

Mot nya äventyr
Kram Pia 

1 kommentar:

  1. Åh, tack så mycket..:) Det finaste hjärtat satt du på, hela tiden!
    Kram yffe <3

    SvaraRadera