fredag 17 augusti 2012

Var är hemma

Är det platsen där du står?            

Är det platsen som du ser?             

Eller är det platsen där du är född?

För min del, är det platsen där jag befinner mig för stunden, oavsett det är ett hotell i Singapore eller i ett tält på myren. Snart kommer jag ha olika "hem" varje dag, när vi ger oss av på vår resa. Jag tror det är viktigt att bygga trygghet i sig själv och inte i ett hus, en adress eller en "den här stolen har jag alltid suttit på, i personalrummet" varianten. 
L som har flyttat hemifrån, bor nu i ett nytt "hem". Hon bor med sin bror med fru och son. När jag "lämnade över" ansvaret till dom fick jag höra de allra finaste orden:
-"Vi ska ta hand om din dotter!" Vad mer kan en mamma begära? Massor av människor som vill hennes bästa och erbjuder henne nya "hem". Tusen tack till hela släkten och familjen. Ni är alla bäst! 

"Home sweet home"
Kram Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar