måndag 20 augusti 2012

Tips nr 3

Både och....

I lördags var det mycket regn, och lite sol!
I söndags var det mycket sol, och lite regn!
I tillägg till det jag skrev förut så är (i mitt tycke) också väderväxlingarna signifikativt med Sandefjord.

Ken1 och jag gjorde en utflykt i egen hemby igår,  Söndag. Vårt mål för dagen var Midtåsen
Det är svårt att beskriva egendomen med ord så jag låter bilderna tala för sig själv en stund.






Midtåsen är en egendom som ägs av Sandefjord Kommun. Stället används bl a som uthyrningslokal  och kulturscen för alla olika områden. 
För 2 år sedan var Nea och jag där  på en gratis konsert med Jan Teigen. (Bild lånad från Vestfold Blad)

Under våren har en stenkonstnär, Knut Steen, fått en permanent utställning i parken.



Det var en mycket trevlig utflykt i all enkelhet. Vi avslutade med varsin kaffe på caféet som har sommarservering. (kjempe god gulrotekake) ;-)


Det blev en dag med både och... Kultur- och smakupplevelse :-)
Väl värt ett besök om du är i krokarna!

Kram Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar