söndag 23 december 2012

Lucka 23 Gögg tryffel

 Grå-vitt, var tyligen modefärgen på den tiden ;-) Jag ser nästan ut som jag skulle kunna vara dotter till självaste tomten ;-)

Dan för dan och fjärde advent
Det måste firas. Jag bjuder på ett godis recept

Glögg tryffel


Ingredienser

1 dl vispgrädde
250 g mörk blockchoklad grovt hackad
1 msk smör
1-2 msk glögg (valet är ditt, alkoholfri, lätt, "vanlig" eller stark)
½ dl hackad mandel
½ dl hackad russin

Gör så här

Koka upp grädden i en kastrull. 
Ta bort kastrullen från värmen och smält chokladen i grädden under omrörning.
Vispa i smör och smaksätt med glögg. 

Låt svalna. 
Forma tryffelmassan till kulor. Rulla dem i mandel och russin.
Låt stelna helt i kylen.


Dagen innan julafton hade vi i min familj, som tradition, att ta in granen och klä den.

Skickar Er en suddig, men dock lite färggladare och mer "up to date" bild av mig


 Skrattet är själens solsken och utan solsken kan ingenting leva eller växa.


Wayne Dyer

Kramar i massor
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar